دیانا

دیانادیانا

دیانا

دیانادیانا

دیانا

  • ۰
  • ۰
پرسشنامه خودکارآمدی شرر
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل docx
حجم فایل 14 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 2
پرسشنامه خودکارآمدی

فروشنده فایل

کد کاربری 4674

پرسشنامه خودکارآمدی" شرر"

این پرسشنامه توسط شرر و همکارانش درسال 1982 ساخته شدو دارای 23 ماده است که 17 ماده آن مربوط به خودکارآمدی عمومی و 6 ماده دیگرمربوط به تجارب خودکارآمدی در موقعیت های اجتماعی است(نجفی و فولادچنگ،1386) .

در تحقیق حاضر از مقیاس 17 ماده ای استفاده شد. آزمون خودکارآمدی، عقاید فردی مربوط به توانایی اش برای غلبه برموقعیت های مختلف را اندازه گیری می کند.این آزمون برپایه ی مقیاس پنج رتبه ای لیکرت تنظیم شده است،بدین صورت که پاسخ کاملا مخالف،نمره 1 و پاسخ کاملا موافق،نمره 5 می گیرد. نمرات بالا نشان دهنده ی احساس خودکارآمدی بالادرفرد است .درنمره گذاری این آزمون،سوالهای 15،13،9،8،3 در جهت موافق و مابقی سوالها به صورت وارونه نمره گذاری می شوند.

شرر و همکارانش(1982)آلفای کرونباخ این پرسشنامه را 86/. بدست آوردند و برای سنجش اعتبارسازه مقیاس خودکارآمدی از همبستگی آن بامقیاس کنترل درونی-بیرونی راتر، مقیاس درجه قابلیت اجتماعی مارلو و کراو(1964)، مقیاس بیگانگی از خود بارآن در(1953) و مقیاس شایستگی فردی روزنبرگ در(1965) استفاده کردند(براتی،1376،به نقل ازنجفی وفولادچنگ،1386). براساس بررسی های انجام شده بین نمرات خودکارآمدی ومقیاس کنترل درونی-بیرونی،همبستگی منفی متوسط،بین مقیاس درجه قابلیت اجتماعی و خودکارآمدی همبستگی مثبت متوسط وبین بیگانگی از خود و شایستگی با خودکارآمدی، همبستگی مثبت متوسط بدست آمده است(نجفی و فولاد چنگ، 1386).


  • ۹۶/۰۵/۱۳
  • فروشگاه فایل پستک

خودکارآمدی شرر

پرسشنامه خودکارآمدی شرر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی